Oto zadania do 2 etapu projektu (w nawiasie zaznaczone jest czy praca ma być wykonana w grupie (G) czy indywidualnie (I); jednocześnie podany jest zakres punktów, jakie można uzyskać w tym zadaniu). Termin oddawania prac 16 listopada 2012.
• „Najwyższy w Warszawie”
Przygotuj makietę Warszawy przedstawiającą historycznie najwyższe budynki: druga siedziba Cedergrena (późniejsza PASTa), kościół św. Trójcy (luterański), pasaż Simonsa, Prudential oraz powojenne wysokościowce, których coraz więcej przybywa zwłaszcza w ścisłym centrum miasta. (G/I; 0-10pkt.)
• „Dawniej i dziś”
Znajdź rycinę albo fotografię przedstawiającą miejsce w Warszawie w przeszłości. Przedstaw na plakacie, jakie nastąpiły zmiany i dlaczego. (I; 0-10pkt.)
• „Po drugiej stronie obrazu”
Wybierzcie obraz przedstawiający Warszawę lub wydarzenia w Warszawie. Zainscenizujcie scenkę uwiecznioną przez malarza. Przygotujcie sobie kostiumy stylizowane na tę epokę. Zróbcie sesję zdjęciową.(G; 0-10pkt.)
• „Warszawskie naj…”
Wybierz miejsce, które mieści się w kategorii naj (najważniejsze, najpiękniejsze, największe, najbardziej atrakcyjne, najstarsze itd.). Przedstaw je w przestrzennej formie plastycznej.(I; 0-10pkt.)
• „Nadajemy na żywo z Warszawy”
Udaj się w miejsce, gdzie miało miejsce ważne, historyczne wydarzenie i nagraj relację „na żywo”. (I; 0-10pkt.)
• „Historia rodzinna”
Przedstaw, w formie scenariuszu filmowego, historię swojej rodziny, związaną z Warszawą (I; 0-10pkt.)
• „Chopin w Warszawie”
Nakręć film z wycieczki śladami Chopina, w którym, w jednej ze scen, wykonasz fragment utworu Chopina. (I; 0-10pkt.)
• „Kamienica z historią”
Przedstaw historię wybranej kamienicy ze Starego Miasta. Warto zajrzeć do książki pt. „Ostańce warszawskie” (I; 0-7pkt.)
• „Powrót do przeszłości”
Przygotuj plakat, na którym przedstawisz cztery historyczne odsłony wybranego miejsca w Warszawie (I; 0-10pkt.)
• „Komu piosenkę”
Ułóż piosenkę o Warszawie i wykonaj ją w ulubionym stylu muzycznym. Nagraj ją. (G/I; 0-10pkt.)
• „Odwróć się ku Wiśle”
Przygotuj informator o tym co się dzieje nad Wisłą w Warszawie, co można robić i zobaczyć. (I; 0-7pkt.)
• „Wiślana autostrada”
Dowiedz się kto i dlaczego podróżuje Wisłą, jakie napotyka przeszkody. Weź pod uwagę nie tylko ludzi ale i zwierzęta (I; 0-10pkt.)
• „Murale Warszawy”
Odszukaj i sfotografuj ciekawe murale w Warszawie i zaznacz ich położenie na mapie. Zaprojektuj własny na mur naszej szkoły. (I; 0-7pkt.)
• „Spacer nad Wisłę”
Przygotuj fotoreportaż znad Wisły, zaznacz trasę spaceru na mapie. (I;0-7pkt.)
• „Rowerem po Warszawie”
Przygotuj przewodnik opisujący jedną ciekawą wycieczkę rowerową w Warszawie: wzdłuż skarpy wiślanej lub nad Wisłą. (I; 0-10pkt.)
• „Wywiad z Warszawiakiem”
Zrekonstruuj wywiad z osobą zasłużoną dla Warszawy (postacią historyczną) np. Baryczkowie (wybitna rodzina kupców, posiadaczy kamienic na rynku starego miasta), księżna Aleksandra Augustowa Potocka (filantropka warszawska, fundatorka wielu budynków i dziel dobroczynnych), Jan i Antonina Żabińscy (organizatorzy warszawskiego zoo, którzy na jego terenie prowadzili podczas II wojny światowej działalność konspiracyjna i ukrywali żydów), Janusz Korczak (wychowawca sierot warszawskich i autor praw dziecka). (I; 0-7pkt.)
• „W nadwiślańskich zaroślach”
Przedstaw w albumie nadwiślańskich mieszkańców: ptaki i inne zwierzęta. (I; 0-7pkt.)
• „Zagrajmy w Warszawę”
Przygotuj planszę do gry, w kształcie planu Warszawy, na której umieścisz przestrzenne ilustracje ważnych wydarzeń historycznych, które miały miejsce w Warszawie. (I; 0-10pkt.)
• „Zagrajmy w Warszawę, na mieście”
Przygotuj scenariusz gry terenowej po Starym Mieście, wykorzystując nieoczywiste ciekawostki (I; 0-10pkt.)
• „Byli sobie wynalazcy”
W klarowny sposób przedstaw wybrane odkrycie lub osiągnięcie naukowe dokonane w Warszawie, lub przez Warszawiaka (np. złamanie kodu Enigmy lub osiągnięcia Janusza Groszkowskiego) (I; 0-7 pkt.)
• „Warsaw, Warschau, Vasovie”
Zaprezentuj swoją pracę w obcym języku (angielski lub niemiecki) (I; 0-10pkt.)